آدم بد‌ها؟

داشتم فکر می‌کردم این آدم‌های صاحب‌کاری که کلی آدم زیر دستشان کار می‌کند و آنها سعی می‌کنند از کارگران بیگاری بکشند آدم‌های شیاد یا شارلاتانی هستند. بعد دیدم، در همین یکی، دو روز سعی کرده‌ام یک جوری آدم‌ها را متقاعد کنم که جنس مورد نظر را بپسندند؛ حرفه‌ای نبوده‌ام، اما در همین مسیر بودم. جدا از آن برای پیش‌برد کارم  و منافعم دروغ گفتم، نه که آدم راست‌گویی باشم، اما بعضی دروغ‌ها انگار دروغ‌تر و زشت‌تر هستند. 
مگر شارلاتان‌ها چه می‌کنند؟ برای منافعشان دست به یک سری کارها می‌زنند؛ حب، من هم که همین کار را کردم. فقط شاید آنها میزان شارلاتانی‌شان بیشتر باشد، که این میزان‌سنجیِ غلطی‌‌ست؛ چون هر کداممان به اندازه‌ی جایگاه و شرایطمان شارلاتان بودیم. تلخ است، اما من شبیه به همان آدم‌هایی هستم که بهشان معترضم و دوستشان ندارم. همان آدم بد‌ها! 
باید بنشینم و به آدم‌هایی که از رفتار و اخلاقشان بدم میاید و بهشان معترضم فکر کنم. فکر‌ کردن به آنها شاید باعث شود خودم را بهتر بشناسم. انگار فهمیدن زشتی یک کار در وجودت کافی نیست. باید این زشتی را این قدر بزرگ کنی و بزرگ ببینی تا از آن حذر کنی.


+ هر روز یه پست

پریسا نامجو
۰۵ تیر ۰۲:۱۷
عالی بود
پاسخ :
ممنون :)
مهر ارسنج
۲۲ مرداد ۱۲:۰۵
خب من الآن دقیق نمیدونم چه کاری انجام میدید، ولی خب ببین، اگر یک حقوق ثابت دارید طبیعی هست که این حس بیاد سمتتون که وای دروغ گفتم !
ولی اگر نسبت به چیزی که می فروشید از صاحب کارتون درصد بگیرید، اونوقت فکر نکنم این حس بیاد سر وقتتون! و شاید حتا سعی کنید دروغ های قشنگ تری از خودتون بسازید که اون جنس به فروش بره!
به هر ترتیب اینجا ایران هست دوست خوبم، یکم بیشتر که تو بازار کار باشید، متوجه میشید که برا عذاب وجدان هات اولویت قرار بدی! و دیگه اینکه، هیچکس دوست نداره جزو آدم بدها باشه، شاید تو زندگی سر دو راهی هایی قرار بگیریم که... میدونی؟
پاسخ :
هم  حقو ق ثابت میگیرم و هم درصد و خب، در هر دو صورت، هم کارمو میکنم و هم حواسم هست که دارم چیکار میکنم.
چه  جمله ی غریبیه " برا عذاب وجدان هات اولویت قرار بدی"  

میدونم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
...
ماه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان