بررسی هر روز یک پست با تاخیر

اگر روزهایی که واقعا نمیشد پستی نوشت و پستی ننوشتم را به خودم ارفاق کنم،‌ ۲۶ روز پیرو چالش «هر روز یک پست» بودم. من ۲۶ شب وارد این صفحه میشدم و سعی میکردم چیزی بنویسم. مجبور بودم هر شب به تمام روزی که برای خودم ساختم فکر کنم و همین باعث میشد هر شب خودم را حساب کتاب کنم و متاسفانه گاهی شدیدا حس میکردم چه زندگی پوچ و باطلی برای خودم ساختم. از طرفی برای نوشتن،‌ سعی میکردم از دل اتفاقات روزانه چیزی استخراج کنم. با دید دیگری و حتی خلاقانه تر به قضایا نگاه کنم. باعث میشد گاهی فکرهای معمولی و روزانه ام را بنویسم و زنده نگهشان دارم و احساس میکنم هر روز نوشتن باعث میشد جزیی تر بنویسم. سعی میکردم به خودم عادت دهم تحت هر شرایطی بنویسم و به قول و قرار خودم با خودم، حداقل در این مورد، پایبند باشم و فکر میکردم شاید این پایبند بودن، باعث شود سبک خودم در وبلاگ نویسی را پیدا کنم. تعدادی از آن ۲۶ پست یا شاید بیشتر آنها را در حالی نوشتم که به سختی چشمانم را باز نگه میداشتم. گاهی برای نوشتن یک پست یک خطی ساعت ها به صفحه ی سفید خیره میشدم و گاهی وقت ها نوشتن هر پست دو تا سه ساعت زمان میبرد. بعضی وقت ها هم احساس میکردم چون هر روز مینویسم کیفیت نوشته هایم کم شده.

۲۶ روز یا شب راحتی نبود. گاهی واقعا احساس خستگی میکردم، اما با این حال، در نهایت حس خوبی داشتم؛ میدانستم با تمام سختی ها و خستگی ها و با تمام بی کیفیتی ها،‌ حداقل در مسیر هستم و این خودش همه ی ماجرا بود. 

از ابتدای هر روز یک پست میخواستم بعد از پایان، با شکل و شمایل دیگری آن را ادامه بدهم و بعد از پایانش، میخواستم با استراحت کوتاهی، به اندازه ی تعطیلات عید، از سر بگیرمش. حالا مدتی گذشته، استراحت کوتاه ضرب در تنبلی من باعث شد تا الان که دلم هوای نوشتن و نوشتن و نوشتن کرده، سراغی از آن نگیرم. به هر حال ما، یعنی من و هر روز یک پست هایم، برگشتیم. شاید با چیزی که من از وبلاگ خودم انتظار دارم فاصله دارد و به طور کلی کیفیت پست هایم چنگی به دل نزند، اما مسیر خوبیست و اینجا بودن را دوست دارم.


+  اگه نظری، انتقادی، پیشنهادی هست، نظرات این پست بازه.

+ وبلاگ هاتونو نبندید، برید. 

دامنِ گلدار
۰۶ خرداد ۰۸:۰۱
من با اون پستها بهت حسودیم میشد، منم می‌خوام :)
پاسخ :
:))) انتظار شنیدن چنین چیزی رو اصلا نداشتم 
خب، من میتونستم هر روز پست بذارم بدون این که اشاره ای به "هر روز یک پست" توی پست ها بشه، اما در هر صورت این ها رو مینویسم تا شاید بقیه هم به بهانه ی همچین چالشی بنویسن و چراغ هاشون روشن باشه مدام. 
کاش تو هم هر روز یک پست بنویسی، چیزی نیست که نشه. مخصوصا که دیر به دیر پست میذاری و حداقل من، دوست دارم بیشتر بخونمت. من خودم توی نوشتن کمال گرایی میکردم خیلی، ولی الان حتی اگه بدونم چندان هم چیز خوبی نمینویسم، اما مینویسم، یا حداقل "میخوام" که بنویسم. میزان این خواستن با هر روز یه پست واقعا زیاد میشه و این قدر رهات نمیکنه تا بنویسی. ازت تقاضا میکنم، تو هم بنویس، بنویس و بنویس و به چیزی توجه نکن.

(:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
...
ماه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان