افکار لغرنده

این قسمت: روابط

باید بپذیری. هر چقدر که سخت باشه و آزاردهنده. باید قبول کنی که روابط یه روزی یه جایی یه نقطه ای دارن. نمیتونی حفظشون کنی. این برای منی که حتی فاصله ی عوض کردن عکس پروفایل هام زیاده چیز ساده ای نیست. شاید یکی از دلایلی که از روابط دوری میکنم همینه. ترجیح میدم تو لاک خودم باشم و خودمو به دست چنین جریان های فرسایشی و ناپایداری ندم و در معرض این از دست دادن ها قرار نگیرم. با خودم میگم ادم چرا باید وارد روابطی بشه که در آخر هیچ نتیجه ای نداشته باشه؟ حقیقت اینه که ناپایداری در همه چیز وجود داره و ما باید یاد بگیریم در لحظه از هر چیزی لذت ببریم. یاد بگیریم دل بدیم و بزرگ بشیم با درد عاشقی، که تو کتاب زندگی خوب، مارک ورنون بهش میگه "دانش عشق" . باید نفس عمیق کشید و با آغوش باز وارد روابط مخلتف شد. شکل و شمایل روح و خلقیات آدم های مختلف رو دید. از نزدیک؛ خیلی نزدیک. باید دست های مختلفی رو گرفت تا اون دستی رو پیدا کرد که قالب دستاته. باید خندید و گذشت. چه غم انگیزه زندگی آدمی که فقط دست یه نفر رو گرفته باشه. چه غم انگیزه زندگی آدمی که تا حالا این حرف ها رو قبول نداشته و درست و حسابی دست کسی رو نگرفته. این یعنی چقدر تجربه ی کسب نکرده؛ چقدر آدم ندیده؛ چقدر لحظات نخندیده و چقدر اشک های نریخته؛ این یعنی آدمی که جهانش لاک خودشه. این لاک هر چقدر که بزرگ باشه اما بازم کوچیکه. این یعنی آدمی که دوست های نزدیکش از انگشت های یه دستم کمتره. ادم هایی که در طول روز باهاشون معاشرت داره هم در بیشترین حالت شاید از انگشت های دو دست هم بیشتر نشه. همه اینا یه طرف، قسمت چرند ماجرا اینه که یه روز به زندگی خودت با اون دایره محدودی که برای خودت ساختی نگاه کنی، ببینی زندگی آدم های اجتماعی تر و راحت، انگار زندگی درست تری بوده، اما دیگه نتونی از اون لاک بیرون بیای. ببینی نمیخوای ادم های جدید تو زندگیت راه بدی. ببینی حتی دست یه نفرم نمیتونی بگیری...

می ایستی، نگاه میکنی و میگذری. این، همه ی پروسه ی تغییر یا تصحیح افکارم در این باره بود.


+ هر روز یک پست

+ با تمام صداقت و صراحت میگم که این افکار ممکنه تغییر کنه. شاید تو این لحظه به نظرم درست باشه و لحظه دیگه ای حتی قبولشم نداشته باشم. نمیدونم بعضی ها چطور میتونن راجع به خیلی چیزها این قدر مطمئن باشن، من به اندازه مطمئن بودن اونها، درباره حداقل بعضی از افکارم نامطمئنم.

+ درباره آهنگ ها، فعلا شرایط آپلود کردن ندارم، ولی علاقه به معرفی چرا :) به راحتی و با یه کپی پیست ساده از روی اسم اهنگی که اینجا میگم میتونید اهنگ رو از ربات های تلگرامی مثل ربات @moozikestan_bot دریافت کنید.

+ پیشنهاد بیکلام: owl/Arcade Fire

+ از نوشتن پایین پست  هاخوشم نمیاد...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
...
ماه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان